Szkolenia dla nauczycieli szkoły podstawowej oraz ponadpodstawowej
Czas trwania: 2h lekcyjne
Liczba uczestników: nieograniczona
Certyfikat: certyfikat ukończenia w formie elektronicznej
Forma realizacji: szkolenie lub warsztat (stacjonarnie lub online)
Cena szkolenia: 2000 PLN 949 PLN (brutto)
- Rodzic roszczeniowy – rodzic XXI wieku
- Sztuczna inteligencja – możliwości sztucznej inteligencji w aplikacjach edukacyjnych –> szkolenie w formie online
- Depresja, samookaleczenia, lęki – zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży
- Jak zmotywować uczniów do nauki? Jak uczyć skutecznie i efektywnie?
- Agresja dzieci i młodzieży skierowana w stronę nauczyciela i rówieśników
- Dopalacze, alkohol, papierosy, e-papierosy, narkotyki – profilaktyka uzależnień
- Zachowania prowokacyjne uczniów – jak sobie z nimi radzić?
- Wypalenie zawodowe w pracy nauczyciela
- Uzależnienie od Internetu, telefonu komórkowego i gier komputerowych – jak przeciwdziałać? Na co zwracać uwagę?
- Zapewnienie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom w sytuacji kryzysowej
- Integracja – jak pomóc uczniom budować relacje rówieśnicze
- Praca z uczniem z ADHD
- Praca z uczniem z Zespołem Aspergera
- Jak mówić, żeby uczniowie nas słuchali? Jak słuchać, żeby uczniowie do nas mówili?
- Techniki skutecznego nauczania – jak uczyć nowocześnie i efektywnie?
- Cyberprzemoc – bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z zasobów dostępnych w sieci
- Relacje na linii nauczyciel-uczeń. Jak budować prawidłowe stosunki?
- Sytuacje konfliktowe
- Stres – jak panować nad własnymi emocjami
- Budowanie i rozwijanie poczucia własnej wartości u uczniów
- Dojrzewanie nastolatka – trudny czas dla ucznia, rodzica i nauczyciela
1. Rodzic roszczeniowy – rodzic XXI wieku
Trudno ukryć, że szacunek do zawodu nauczyciela na przestrzeni kilkudziesięciu lat uległ osłabieniu. Rodzice stali się roszczeniowi i trudni we współpracy. Szkolenie wyposaży nauczycieli w skuteczne narzędzia do efektywnej rozmowy i współpracy z rodzicem dziecka.
Zakres szkolenia:
- rodzic roszczeniowy – najczęstsze przyczyny trudnych postaw rodziców wobec nauczyciela,
- asertywność – jak nie dać się zdominować rodzicowi podczas rozmowy,
- komunikacja interpersonalna – jak formułować proste i skutkujące osiągnięciem zamierzonego efektu przekazy do rodzica,
- jak radzić sobie z własnymi emocjami i nie dać się „sprowokować” rodzicowi.
2. Sztuczna inteligencja – możliwości sztucznej inteligencji w aplikacjach edukacyjnych –> szkolenie w formie online
Dzisiejsza era cyfrowa przynosi zaawansowane narzędzia, takie jak sztuczna inteligencja, które mają potencjał zrewolucjonizować edukację. Podczas szkolenia nauczyciele zgłębią wiedzę na temat tego, czym jest sztuczna inteligencja i jakie ma zastosowania w aplikacjach edukacyjnych.
Zakres szkolenia:
- zastosowania sztucznej inteligencji w pracy nauczyciela,
- ChatGPT – rola i wpływ na edukację,
- tworzenie scenariuszy, kart pracy, testów i zadań, quizów, zagadek logiczno-matematycznych, logopedycznych, prezentacji, pomysłów na lekcję, dialogów i scenek w dowolnym języku,
- tworzenie wypowiedzi, maili, wpisów na media społecznościowe, artykułów,
- generowanie treści w różnym stylu, parafrazowanie i skracanie treści.
3. Depresja, samookaleczenia, lęki – zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży
Depresja, samookaleczenia własnego ciała, znacznie obniżony nastrój, agresja i płaczliwość, to skutki przyspieszonego tempa życia młodego człowieka. Świat, w którym każdy musi odnieść sukces, dobrze wyglądać i być ładnie ubranym, przytłacza i powoduje frustrację. Kiedy nastolatek nie może sprostać tym wyzwaniom, zaczyna chorować.
Zakres szkolenia:
- przyczyny depresji i samookaleczeń u dzieci i młodzieży,
- objawy świadczące o problemie emocjonalnym młodego człowieka,
- pomoc osobie chorej – istota szybkiej reakcji,
- zapoznanie uczestników z zachowaniami samobójczymi i sposobami zapobiegania samobójstwom,
- etapy pomocy dziecku z problemem psychicznym,
- skuteczna pomoc psychologiczna wobec osób doświadczających straty osoby bliskiej w wyniku śmierci samobójczej.
4. Jak zmotywować uczniów do nauki? Jak uczyć skutecznie i efektywnie?
Celem szkolenia jest podkreślenie wagi motywacji ucznia w procesie nauki oraz zapoznanie nauczycieli z technikami zwiększającymi motywację młodzieży do pracy.
Zakres szkolenia:
- czym jest motywacja i jakie jest jej znaczenie podczas procesu nauczania,
- motywacja nauczyciela do pracy a motywacja ucznia do nauki,
- przedstawienie technik służących motywowaniu ucznia do zdobywania wiedzy,
- postawy nauczycieli wpływające hamująco na chęć do nauki i podejmowania działań,
- techniki aktywnej nauki – jak nauczać aktywizująco i skutecznie.
5. Agresja dzieci i młodzieży skierowana w stronę nauczyciela i rówieśników
Celem szkolenia jest zapoznanie nauczycieli z rzeczywistymi przyczynami agresji ucznia oraz nauczenie ich prawidłowego postępowania wobec ucznia agresywnego i doznającego przemocy.
Zakres szkolenia:
- zapoznanie z faktycznymi przyczynami agresji u nastolatków,
- charakterystyka rodzajów przemocy – uwrażliwienie na jej różnorodne formy,
- czynniki chroniące młodzież przed angażowaniem się w zachowania agresywne,
- rola skutecznego rozwiązywania konfliktów,
- objawy świadczące o tym, że dziecko stało się ofiarą przemocy – zasady postępowania nauczyciela wobec sprawcy i ofiary.
6. Dopalacze, alkohol, papierosy, e-papierosy, narkotyki – profilaktyka uzależnień
Celem szkolenia jest uświadomienie nauczycielom, jakie są rzeczywiste przyczyny sięgania młodych ludzi po używki oraz wypracowanie z nimi skutecznych metod przeciwdziałania temu zjawisku.
Zakres szkolenia:
- poznanie faktycznych przyczyn sięgania po środki psychoaktywne przez młodzież,
- zapoznanie z problemem uzależnienia od używek – fazy uzależnienia,
- nabycie wiedzy na temat rodzajów środków psychoaktywnych w środowiskach młodzieżowych,
- poznanie metod pozwalających na zdiagnozowanie zagrożeń związanych z dostępnością do środków psychoaktywnych,
- umiejętność rozpoznawania objawów używania substancji psychoaktywnych przez nastolatka – zewnętrzne oznaki,
- metody postępowania nauczycieli w przypadku wykrycia zagrożeń związanych z używkami,
- współpraca szkoły z rodzicami nastolatka.
7. Zachowania prowokacyjne uczniów – jak sobie z nimi radzić?
Nauczyciele zdobędą praktyczne narzędzia i techniki, które pomogą im skutecznie interweniować w przypadku zachowań prowokacyjnych uczniów. Będą potrafili reagować w sposób konstruktywny, stosując strategie takie jak asertywność, umiejętne stawianie granic czy kierowanie uwagi na pozytywne zachowania.
Zakres szkolenia:
- skąd biorą się agresywne i prowokacyjne zachowania uczniów,
- jak skutecznie radzić sobie z prowokacjami – omówienie metod rozładowania napięcia w razie wystąpienia trudnej sytuacji,
- szacunek do nauczyciela – jak zadbać o swój autorytet od pierwszej prowadzonej lekcji,
- prowokacje w grupie rówieśniczej – metody rozwiązywania konfliktów.
8. Wypalenie zawodowe w pracy nauczyciela
Celem szkolenia jest uświadomienie nauczycielom, czym objawia się syndrom wypalenia zawodowego w ich profesji, jak się przed nim ustrzec i co zrobić, kiedy problem wypalenia stanie się rzeczywistością.
Zakres szkolenia:
- przedstawienie, czym jest syndrom wypalenia zawodowego,
- najczęstsze przyczyny wypalenia i jego konsekwencje,
- omówienie mechanizmu powstawania wypalenia zawodowego – sygnały ostrzegawcze,
- działania profilaktyczne zmniejszające ryzyko pojawienia się syndromu wypalenia,
- gdy wypalenie zawodowe staje się rzeczywistością – metody radzenia sobie z problemem.
9. Uzależnienie od Internetu, telefonu komórkowego i gier komputerowych – jak przeciwdziałać? Na co zwracać uwagę?
Celem szkolenia jest zaprezentowanie nauczycielom, czym jest uzależnienie od Internetu i telefonu komórkowego oraz nauczenie ich jak zapobiegać zjawisku cyberprzemocy.
Zakres szkolenia:
- zaprezentowanie, czym jest uzależnienie od Internetu i telefonu komórkowego – fazy uzależnienia,
- po czym poznać, że uczeń jest uzależniony od nowych mediów – symptomy,
- jak przeciwdziałać i zapobiegać przejawom cyberprzemocy,
- uświadomienie zagrożeń, jakie wynikają z nadmiernego korzystania z gier komputerowych przez uczniów (oznaczenia na grach komputerowych),
- jak rozmawiać z rodzicami o problemie uzależnienia i zjawisku cyberprzemocy.
10. Zapewnienie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom w sytuacji kryzysowej
Szkolenie umożliwi nauczycielom zdobycie wiedzy i umiejętności dotyczących udzielania pomocy uczniom w sytuacjach kryzysowych. Będą mogli lepiej rozpoznawać i reagować na potrzeby emocjonalne uczniów w trudnych momentach.
Zakres szkolenia:
- jak zidentyfikować ucznia w sytuacji kryzysowej (emocje i zachowania osoby w kryzysie),
- etapy interwencji kryzysowej,
- praktyczne przykłady form wsparcia dla ucznia, rodzica i nauczyciela,
- skuteczne metody pracy z uczniami doświadczającymi trudności,
- jak zadbać o siebie podczas udzielania pomocy innym,
- proces identyfikowania uczniów zagrożonych samobójstwem.
11. Integracja – jak pomóc uczniom budować relacje rówieśnicze
Szkolenie pozwoli nauczycielom pogłębić swoją wiedzę na temat rozwoju społecznego i emocjonalnego uczniów oraz zrozumieć, jakie są potrzeby dzieci w kontekście budowania relacji rówieśniczych. Dzięki temu będą bardziej wrażliwi na te potrzeby i lepiej wyposażeni w umiejętności, aby odpowiednio na nie reagować.
Zakres szkolenia:
- zrozumienie psychologicznych i emocjonalnych potrzeb uczniów w kontekście relacji rówieśniczych,
- poznanie różnorodnych technik i narzędzi, które pomogą im w integrowaniu uczniów i budowaniu relacji rówieśniczych,
- poznanie narzędzia do rozpoznawania i rozwiązywania konfliktów między uczniami,
- istota skutecznej komunikacji z rodzicami i wspólnego działania w celu wsparcia uczniów.
12. Praca z uczniem z ADHD
Szkolenie umożliwi nauczycielom zdobycie praktycznych narzędzi i strategii, które pomogą im dostosować środowisko nauczania i metody pracy do potrzeb uczniów z ADHD. Będą mogli stosować skuteczne techniki organizacyjne, strukturyzować zadania oraz dostosować tempo i styl nauczania do możliwości dzieci.
Zakres szkolenia:
- poznanie charakterystyki i objawów ADHD,
- otrzymanie narzędzi do dostosowania środowiska lekcyjnego i metod nauczania do potrzeb uczniów z ADHD,
- nabycie umiejętności efektywnej komunikacji i współpracy z rodzicami uczniów z ADHD,
- strategie zarządzania zachowaniami i emocjami uczniów z ADHD prowadzące do integracji z grupą rówieśniczą,
- istota radzenia sobie ze stresem i dbania o własne dobre samopoczucie w pracy z uczniem z ADHD.
13. Praca z uczniem z Zespołem Aspergera
Szkolenie pomoże nauczycielom lepiej zrozumieć charakterystykę Zespołu Aspergera i jego wpływ na uczniów. Będą mieli większą wiedzę na temat tego zaburzenia i jego specyficznych cech, co umożliwi im bardziej efektywną pracę z uczniem z Zespołem Aspergera.
Zakres szkolenia:
- nabycie wiedzy na temat potrzeb i wyzwań uczniów z Zespołem Aspergera,
- poznanie praktycznych narzędzi i strategii, które pomogą dostosować środowisko lekcyjne i metody nauczania do potrzeb uczniów z Zespołem Aspergera,
- dostosowanie programu nauczania, uwzględniając specyficzne zainteresowania i umiejętności uczniów z Zespołem Aspergera,
- poznanie technik efektywnego wyrażania się, dostosowania stylu komunikacji i tworzenia jasnych i zrozumiałych instrukcji,
- istota efektywnej współpracy z rodziną ucznia i specjalistami w celu zapewnienia spójnego wsparcia i kontynuację działań zarówno w szkole, jak i w domu.
14. Jak mówić, żeby uczniowie nas słuchali? Jak słuchać, żeby uczniowie do nas mówili?
Szkolenie rozwinie u nauczycieli umiejętność skutecznego komunikowania się z uczniami. Nabędą oni narzędzia do wyrażania się w sposób przystępny i zrozumiały, który zachęci uczniów do słuchania i zrozumienia przekazu.
Zakres szkolenia:
- komunikacja interpersonalna – rola aktywnego słuchania,
- jak komunikować się zwięźle i zrozumiale,
- metody reagowania w sytuacji wystąpienia barier komunikacyjnych,
- podkreślenie roli codziennych rozmów z uczniami w zdobywaniu ich zaufania oraz omówienie korzyści, które z tego wynikają.
15. Techniki skutecznego nauczania – jak uczyć nowocześnie i efektywnie?
Szkolenie dostarczy nauczycielom nowych technik, metod i narzędzi, które umożliwią im nauczanie w sposób nowoczesny i efektywny. Nauczą się oni, jak tworzyć dynamiczne lekcje, aktywizować uczniów i uwzględniać różnorodne style uczenia się.
Zakres szkolenia:
- techniki pozwalające na przygotowanie umysłu do nauki,
- techniki wspomagające procesy pamięciowe,
- jak uczyć, aby spowodować u ucznia kreatywne myślenie,
- istota aktywnych powtórek przerobionego materiału.
16. Cyberprzemoc – bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z zasobów dostępnych w sieci
Celem szkolenia jest uwrażliwienie nauczycieli na problem cyberprzemocy oraz wypracowanie z nimi skutecznych zasad postępowania w stosunku do jej sprawcy i ofiary.
Zakres szkolenia:
- czynniki Internetu sprzyjające wyzwalaniu agresji – anonimowość w sieci,
- różne rodzaje agresji dzieci i młodzieży przy użyciu mediów elektronicznych,
- zaznajomienie z problemem cyberprzemocy na portalach społecznościowych – hejting,
- jak rozmawiać z rodzicem ucznia o problemie cyberprzemocy,
- metody postępowania nauczycieli w przypadku, gdy dziecko stanie się ofiarą cyberprzemocy.
17. Relacje na linii nauczyciel-uczeń. Jak budować prawidłowe stosunki?
Szkolenie pomoże nauczycielom w budowaniu zaufania i szacunku w relacjach z uczniami. Nauczyciele opanują skuteczne strategie, które umożliwią im tworzenie pozytywnych interakcji i zachęcenie uczniów do otwartej komunikacji.
Zakres szkolenia:
- jak wykorzystać indywidualne cechy i zasoby nauczyciela w budowaniu prawidłowej relacji z uczniem,
- komunikacja – podstawowe narzędzie do tworzenia skutecznych więzi z uczniem,
- jak mówić, aby uczniowie słuchali; jak słuchać, aby uczniowie mówili,
- techniki skutecznego wpływu nauczyciela na wychowanków.
18. Sytuacje konfliktowe
Szkolenie umożliwi nauczycielom rozwinięcie umiejętności rozpoznawania sytuacji konfliktowych oraz skutecznej interwencji. Nabędą oni umiejętności zarządzania konfliktami, mediacji i rozwiązywania problemów, co pozwoli im skutecznie radzić sobie z takimi sytuacjami w zespole klasowym.
Zakres szkolenia:
- dlaczego dzieci i młodzież nie mogą się porozumieć,
- dojście do pierwotnej przyczyny konfliktu receptą na jego rozwiązanie,
- metody na skuteczną i szybką interwencję nauczyciela,
- techniki prowadzenia efektywnej mediacji.
19. Stres – jak panować nad własnymi emocjami
Szkolenie rozwinie u nauczycieli umiejętność zarządzania własnymi emocjami w sytuacjach stresowych. Nauczyciele będą uczyć się technik regulacji emocji, jak kontrolować gniew, frustrację i lęk, co pozwoli im lepiej reagować na trudne sytuacje.
Zakres szkolenia:
- techniki skutecznego radzenia sobie ze stresem i napięciem emocjonalnym związanym z pracą nauczyciela,
- narzędzia do skutecznej komunikacji z uczniem i rodzicem,
- relaks po pracy – działania, które w sposób efektywny pozwolą na regenerację sił psychicznych,
- jak reagować w trudnych sytuacjach – techniki kontroli emocji i jasnego myślenia.
20. Budowanie i rozwijanie poczucia własnej wartości u uczniów
Nauczyciele, uczestnicząc w szkoleniu, zdobędą umiejętności, których zastosowanie pomoże uczniom poczuć się akceptowanymi, docenionymi i zmotywowanymi do rozwoju.
Zakres szkolenia:
- czynniki psychiczne i społeczne warunkujące kształtowanie się samooceny,
- wiara we własne możliwości jako jeden z głównych czynników chroniących przed zachowaniami niepożądanymi i problemami emocjonalnymi u uczniów,
- główne wymiary samooceny – rozpoznawanie dzieci z zaniżonym, nieadekwatnym lub niestabilnym poczuciem własnej wartości,
- metody i techniki sprzyjające kształtowaniu adekwatnej samooceny u uczniów.
21. Dojrzewanie nastolatka – trudny czas dla ucznia, rodzica i nauczyciela
Podczas szkolenia nauczyciele poznają charakterystykę etapu dojrzewania u nastolatków, nauczą się metod skutecznej komunikacji z uczniami oraz umiejętnej współpracy z rodzicami dziecka.
Zakres szkolenia:
- okres dojrzewania – zmiany na poziomie społecznym i rozwojowo-fizjologicznym,
- techniki na skuteczną komunikację interpersonalną z nastolatkiem,
- metody na efektywne rozwiązywanie problemów i wsparcie ucznia,
- istota komunikacji szkoły z rodzicami nastolatka.
Zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub mailowego w celu złożenia zamówienia lub pytań:
503 600 159 / biuro.polskiecentrum@gmail.com