Szkolenia dla nauczycieli szkoły podstawowej oraz ponadpodstawowej

Szkolenia dla nauczycieli szkoły podstawowej oraz ponadpodstawowej 


Czas trwania: 2h lekcyjne
Liczba uczestników: nieograniczona
Certyfikat: certyfikat ukończenia w formie elektronicznej
Forma realizacji: szkolenie lub warsztat (stacjonarnie lub online)
Cena szkolenia: 2000 PLN 949 PLN (brutto)


  1. Rodzic roszczeniowy – rodzic XXI wieku
  2. Sztuczna inteligencja – możliwości sztucznej inteligencji w aplikacjach edukacyjnych –> szkolenie w formie online
  3. Depresja, samookaleczenia, lęki – zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży
  4. Jak zmotywować uczniów do nauki? Jak uczyć skutecznie i efektywnie?
  5. Agresja dzieci i młodzieży skierowana w stronę nauczyciela i rówieśników
  6. Dopalacze, alkohol, papierosy, e-papierosy, narkotyki – profilaktyka uzależnień
  7. Zachowania prowokacyjne uczniów – jak sobie z nimi radzić?
  8. Wypalenie zawodowe w pracy nauczyciela
  9. Uzależnienie od Internetu, telefonu komórkowego i gier komputerowych – jak przeciwdziałać? Na co zwracać uwagę?
  10. Zapewnienie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom w sytuacji kryzysowej
  11. Integracja – jak pomóc uczniom budować relacje rówieśnicze
  12. Praca z uczniem z ADHD
  13. Praca z uczniem z Zespołem Aspergera
  14. Jak mówić, żeby uczniowie nas słuchali? Jak słuchać, żeby uczniowie do nas mówili?
  15. Techniki skutecznego nauczania – jak uczyć nowocześnie i efektywnie?
  16. Cyberprzemoc – bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z zasobów dostępnych w sieci
  17. Relacje na linii nauczyciel-uczeń. Jak budować prawidłowe stosunki?
  18. Sytuacje konfliktowe
  19. Stres – jak panować nad własnymi emocjami
  20. Budowanie i rozwijanie poczucia własnej wartości u uczniów
  21. Dojrzewanie nastolatka – trudny czas dla ucznia, rodzica i nauczyciela

1. Rodzic roszczeniowy – rodzic XXI wieku

Trudno ukryć, że szacunek do zawodu nauczyciela na przestrzeni kilkudziesięciu lat uległ osłabieniu. Rodzice stali się roszczeniowi i trudni we współpracy. Szkolenie wyposaży nauczycieli w skuteczne narzędzia do efektywnej rozmowy i współpracy z rodzicem dziecka.

Zakres szkolenia:

  • rodzic roszczeniowy – najczęstsze przyczyny trudnych postaw rodziców wobec nauczyciela,
  • asertywność – jak nie dać się zdominować rodzicowi podczas rozmowy,
  • komunikacja interpersonalna – jak formułować proste i skutkujące osiągnięciem zamierzonego efektu przekazy do rodzica,
  • jak radzić sobie z własnymi emocjami i nie dać się „sprowokować” rodzicowi.

2. Sztuczna inteligencja – możliwości sztucznej inteligencji w aplikacjach edukacyjnych –> szkolenie w formie online

Dzisiejsza era cyfrowa przynosi zaawansowane narzędzia, takie jak sztuczna inteligencja, które mają potencjał zrewolucjonizować edukację. Podczas szkolenia nauczyciele zgłębią wiedzę na temat tego, czym jest sztuczna inteligencja i jakie ma zastosowania w aplikacjach edukacyjnych.

Zakres szkolenia:

  • zastosowania sztucznej inteligencji w pracy nauczyciela,
  • ChatGPT – rola i wpływ na edukację,
  • tworzenie scenariuszy, kart pracy, testów i zadań, quizów, zagadek logiczno-matematycznych, logopedycznych, prezentacji, pomysłów na lekcję, dialogów i scenek w dowolnym języku,
  • tworzenie wypowiedzi, maili, wpisów na media społecznościowe, artykułów,
  • generowanie treści w różnym stylu, parafrazowanie i skracanie treści.

3. Depresja, samookaleczenia, lęki – zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży

Depresja, samookaleczenia własnego ciała, znacznie obniżony nastrój, agresja i płaczliwość, to skutki przyspieszonego tempa życia młodego człowieka. Świat, w którym każdy musi odnieść sukces, dobrze wyglądać i być ładnie ubranym, przytłacza i powoduje frustrację. Kiedy nastolatek nie może sprostać tym wyzwaniom, zaczyna chorować.

Zakres szkolenia:

  • przyczyny depresji i samookaleczeń u dzieci i młodzieży,
  • objawy świadczące o problemie emocjonalnym młodego człowieka,
  • pomoc osobie chorej – istota szybkiej reakcji,
  • zapoznanie uczestników z zachowaniami samobójczymi i sposobami zapobiegania samobójstwom,
  • etapy pomocy dziecku z problemem psychicznym,
  • skuteczna pomoc psychologiczna wobec osób doświadczających straty osoby bliskiej w wyniku śmierci samobójczej.

4. Jak zmotywować uczniów do nauki? Jak uczyć skutecznie i efektywnie?

Celem szkolenia jest podkreślenie wagi motywacji ucznia w procesie nauki oraz zapoznanie nauczycieli z technikami zwiększającymi motywację młodzieży do pracy.

Zakres szkolenia:

  • czym jest motywacja i jakie jest jej znaczenie podczas procesu nauczania,
  • motywacja nauczyciela do pracy a motywacja ucznia do nauki,
  • przedstawienie technik służących motywowaniu ucznia do zdobywania wiedzy,
  • postawy nauczycieli wpływające hamująco na chęć do nauki i podejmowania działań,
  • techniki aktywnej nauki – jak nauczać aktywizująco i skutecznie.

5. Agresja dzieci i młodzieży skierowana w stronę nauczyciela i rówieśników

Celem szkolenia jest zapoznanie nauczycieli z rzeczywistymi przyczynami agresji ucznia oraz nauczenie ich prawidłowego postępowania wobec ucznia agresywnego i doznającego przemocy.

Zakres szkolenia:

  • zapoznanie z faktycznymi przyczynami agresji u nastolatków,
  • charakterystyka rodzajów przemocy – uwrażliwienie na jej różnorodne formy,
  • czynniki chroniące młodzież przed angażowaniem się w zachowania agresywne,
  • rola skutecznego rozwiązywania konfliktów,
  • objawy świadczące o tym, że dziecko stało się ofiarą przemocy – zasady postępowania nauczyciela wobec sprawcy i ofiary.

6. Dopalacze, alkohol, papierosy, e-papierosy, narkotyki – profilaktyka uzależnień

Celem szkolenia jest uświadomienie nauczycielom, jakie są rzeczywiste przyczyny sięgania młodych ludzi po używki oraz wypracowanie z nimi skutecznych metod przeciwdziałania temu zjawisku.

Zakres szkolenia:

  • poznanie faktycznych przyczyn sięgania po środki psychoaktywne przez młodzież,
  • zapoznanie z problemem uzależnienia od używek – fazy uzależnienia,
  • nabycie wiedzy na temat rodzajów środków psychoaktywnych w środowiskach młodzieżowych,
  • poznanie metod pozwalających na zdiagnozowanie zagrożeń związanych z dostępnością do środków psychoaktywnych,
  • umiejętność rozpoznawania objawów używania substancji psychoaktywnych przez nastolatka – zewnętrzne oznaki,
  • metody postępowania nauczycieli w przypadku wykrycia zagrożeń związanych z używkami,
  • współpraca szkoły z rodzicami nastolatka.

7. Zachowania prowokacyjne uczniów – jak sobie z nimi radzić?

Nauczyciele zdobędą praktyczne narzędzia i techniki, które pomogą im skutecznie interweniować w przypadku zachowań prowokacyjnych uczniów. Będą potrafili reagować w sposób konstruktywny, stosując strategie takie jak asertywność, umiejętne stawianie granic czy kierowanie uwagi na pozytywne zachowania.

Zakres szkolenia:

  • skąd biorą się agresywne i prowokacyjne zachowania uczniów,
  • jak skutecznie radzić sobie z prowokacjami – omówienie metod rozładowania napięcia w razie wystąpienia trudnej sytuacji,
  • szacunek do nauczyciela – jak zadbać o swój autorytet od pierwszej prowadzonej lekcji,
  • prowokacje w grupie rówieśniczej – metody rozwiązywania konfliktów.

8. Wypalenie zawodowe w pracy nauczyciela

Celem szkolenia jest uświadomienie nauczycielom, czym objawia się syndrom wypalenia zawodowego w ich profesji, jak się przed nim ustrzec i co zrobić, kiedy problem wypalenia stanie się rzeczywistością.

Zakres szkolenia:

  • przedstawienie, czym jest syndrom wypalenia zawodowego,
  • najczęstsze przyczyny wypalenia i jego konsekwencje,
  • omówienie mechanizmu powstawania wypalenia zawodowego – sygnały ostrzegawcze,
  • działania profilaktyczne zmniejszające ryzyko pojawienia się syndromu wypalenia,
  • gdy wypalenie zawodowe staje się rzeczywistością – metody radzenia sobie z problemem.

9. Uzależnienie od Internetu, telefonu komórkowego i gier komputerowych – jak przeciwdziałać? Na co zwracać uwagę?

Celem szkolenia jest zaprezentowanie nauczycielom, czym jest uzależnienie od Internetu i telefonu komórkowego oraz nauczenie ich jak zapobiegać zjawisku cyberprzemocy.

Zakres szkolenia:

  • zaprezentowanie, czym jest uzależnienie od Internetu i telefonu komórkowego – fazy uzależnienia,
  • po czym poznać, że uczeń jest uzależniony od nowych mediów – symptomy,
  • jak przeciwdziałać i zapobiegać przejawom cyberprzemocy,
  • uświadomienie zagrożeń, jakie wynikają z nadmiernego korzystania z gier komputerowych przez uczniów (oznaczenia na grach komputerowych),
  • jak rozmawiać z rodzicami o problemie uzależnienia i zjawisku cyberprzemocy.

10. Zapewnienie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom w sytuacji kryzysowej

Szkolenie umożliwi nauczycielom zdobycie wiedzy i umiejętności dotyczących udzielania pomocy uczniom w sytuacjach kryzysowych. Będą mogli lepiej rozpoznawać i reagować na potrzeby emocjonalne uczniów w trudnych momentach.

Zakres szkolenia:

  • jak zidentyfikować ucznia w sytuacji kryzysowej (emocje i zachowania osoby w kryzysie),
  • etapy interwencji kryzysowej,
  • praktyczne przykłady form wsparcia dla ucznia, rodzica i nauczyciela,
  • skuteczne metody pracy z uczniami doświadczającymi trudności,
  • jak zadbać o siebie podczas udzielania pomocy innym,
  • proces identyfikowania uczniów zagrożonych samobójstwem.

11. Integracja – jak pomóc uczniom budować relacje rówieśnicze

Szkolenie pozwoli nauczycielom pogłębić swoją wiedzę na temat rozwoju społecznego i emocjonalnego uczniów oraz zrozumieć, jakie są potrzeby dzieci w kontekście budowania relacji rówieśniczych. Dzięki temu będą bardziej wrażliwi na te potrzeby i lepiej wyposażeni w umiejętności, aby odpowiednio na nie reagować.

Zakres szkolenia:

  • zrozumienie psychologicznych i emocjonalnych potrzeb uczniów w kontekście relacji rówieśniczych,
  • poznanie różnorodnych technik i narzędzi, które pomogą im w integrowaniu uczniów i budowaniu relacji rówieśniczych,
  • poznanie narzędzia do rozpoznawania i rozwiązywania konfliktów między uczniami,
  • istota skutecznej komunikacji z rodzicami i wspólnego działania w celu wsparcia uczniów.

12. Praca z uczniem z ADHD

Szkolenie umożliwi nauczycielom zdobycie praktycznych narzędzi i strategii, które pomogą im dostosować środowisko nauczania i metody pracy do potrzeb uczniów z ADHD. Będą mogli stosować skuteczne techniki organizacyjne, strukturyzować zadania oraz dostosować tempo i styl nauczania do możliwości dzieci.

Zakres szkolenia:

  • poznanie charakterystyki i objawów ADHD,
  • otrzymanie narzędzi do dostosowania środowiska lekcyjnego i metod nauczania do potrzeb uczniów z ADHD,
  • nabycie umiejętności efektywnej komunikacji i współpracy z rodzicami uczniów z ADHD,
  • strategie zarządzania zachowaniami i emocjami uczniów z ADHD prowadzące do integracji z grupą rówieśniczą,
  • istota radzenia sobie ze stresem i dbania o własne dobre samopoczucie w pracy z uczniem z ADHD.

13. Praca z uczniem z Zespołem Aspergera

Szkolenie pomoże nauczycielom lepiej zrozumieć charakterystykę Zespołu Aspergera i jego wpływ na uczniów. Będą mieli większą wiedzę na temat tego zaburzenia i jego specyficznych cech, co umożliwi im bardziej efektywną pracę z uczniem z Zespołem Aspergera.

Zakres szkolenia:

  • nabycie wiedzy na temat potrzeb i wyzwań uczniów z Zespołem Aspergera,
  • poznanie praktycznych narzędzi i strategii, które pomogą dostosować środowisko lekcyjne i metody nauczania do potrzeb uczniów z Zespołem Aspergera,
  • dostosowanie programu nauczania, uwzględniając specyficzne zainteresowania i umiejętności uczniów z Zespołem Aspergera,
  • poznanie technik efektywnego wyrażania się, dostosowania stylu komunikacji i tworzenia jasnych i zrozumiałych instrukcji,
  • istota efektywnej współpracy z rodziną ucznia i specjalistami w celu zapewnienia spójnego wsparcia i kontynuację działań zarówno w szkole, jak i w domu.

14. Jak mówić, żeby uczniowie nas słuchali? Jak słuchać, żeby uczniowie do nas mówili?

Szkolenie rozwinie u nauczycieli umiejętność skutecznego komunikowania się z uczniami. Nabędą oni narzędzia do wyrażania się w sposób przystępny i zrozumiały, który zachęci uczniów do słuchania i zrozumienia przekazu.

Zakres szkolenia:

  • komunikacja interpersonalna – rola aktywnego słuchania,
  • jak komunikować się zwięźle i zrozumiale,
  • metody reagowania w sytuacji wystąpienia barier komunikacyjnych,
  • podkreślenie roli codziennych rozmów z uczniami w zdobywaniu ich zaufania oraz omówienie korzyści, które z tego wynikają.

15. Techniki skutecznego nauczania – jak uczyć nowocześnie i efektywnie?

Szkolenie dostarczy nauczycielom nowych technik, metod i narzędzi, które umożliwią im nauczanie w sposób nowoczesny i efektywny. Nauczą się oni, jak tworzyć dynamiczne lekcje, aktywizować uczniów i uwzględniać różnorodne style uczenia się.

Zakres szkolenia:

  • techniki pozwalające na przygotowanie umysłu do nauki,
  • techniki wspomagające procesy pamięciowe,
  • jak uczyć, aby spowodować u ucznia kreatywne myślenie,
  • istota aktywnych powtórek przerobionego materiału.

16. Cyberprzemoc – bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z zasobów dostępnych w sieci

Celem szkolenia jest uwrażliwienie nauczycieli na problem cyberprzemocy oraz wypracowanie z nimi skutecznych zasad postępowania w stosunku do jej sprawcy i ofiary.

Zakres szkolenia:

  • czynniki Internetu sprzyjające wyzwalaniu agresji – anonimowość w sieci,
  • różne rodzaje agresji dzieci i młodzieży przy użyciu mediów elektronicznych,
  • zaznajomienie z problemem cyberprzemocy na portalach społecznościowych – hejting,
  • jak rozmawiać z rodzicem ucznia o problemie cyberprzemocy,
  • metody postępowania nauczycieli w przypadku, gdy dziecko stanie się ofiarą cyberprzemocy.

17. Relacje na linii nauczyciel-uczeń. Jak budować prawidłowe stosunki?

Szkolenie pomoże nauczycielom w budowaniu zaufania i szacunku w relacjach z uczniami. Nauczyciele opanują skuteczne strategie, które umożliwią im tworzenie pozytywnych interakcji i zachęcenie uczniów do otwartej komunikacji.

Zakres szkolenia:

  • jak wykorzystać indywidualne cechy i zasoby nauczyciela w budowaniu prawidłowej relacji z uczniem,
  • komunikacja – podstawowe narzędzie do tworzenia skutecznych więzi z uczniem,
  • jak mówić, aby uczniowie słuchali; jak słuchać, aby uczniowie mówili,
  • techniki skutecznego wpływu nauczyciela na wychowanków.

18. Sytuacje konfliktowe

Szkolenie umożliwi nauczycielom rozwinięcie umiejętności rozpoznawania sytuacji konfliktowych oraz skutecznej interwencji. Nabędą oni umiejętności zarządzania konfliktami, mediacji i rozwiązywania problemów, co pozwoli im skutecznie radzić sobie z takimi sytuacjami w zespole klasowym.

Zakres szkolenia:

  • dlaczego dzieci i młodzież nie mogą się porozumieć,
  • dojście do pierwotnej przyczyny konfliktu receptą na jego rozwiązanie,
  • metody na skuteczną i szybką interwencję nauczyciela,
  • techniki prowadzenia efektywnej mediacji.

19. Stres – jak panować nad własnymi emocjami

Szkolenie rozwinie u nauczycieli umiejętność zarządzania własnymi emocjami w sytuacjach stresowych. Nauczyciele będą uczyć się technik regulacji emocji, jak kontrolować gniew, frustrację i lęk, co pozwoli im lepiej reagować na trudne sytuacje.

Zakres szkolenia:

  • techniki skutecznego radzenia sobie ze stresem i napięciem emocjonalnym związanym z pracą nauczyciela,
  • narzędzia do skutecznej komunikacji z uczniem i rodzicem,
  • relaks po pracy – działania, które w sposób efektywny pozwolą na regenerację sił psychicznych,
  • jak reagować w trudnych sytuacjach – techniki kontroli emocji i jasnego myślenia.

20. Budowanie i rozwijanie poczucia własnej wartości u uczniów

Nauczyciele, uczestnicząc w szkoleniu, zdobędą umiejętności, których zastosowanie pomoże uczniom poczuć się akceptowanymi, docenionymi i zmotywowanymi do rozwoju.

Zakres szkolenia:

  • czynniki psychiczne i społeczne warunkujące kształtowanie się samooceny,
  • wiara we własne możliwości jako jeden z głównych czynników chroniących przed zachowaniami niepożądanymi i problemami emocjonalnymi u uczniów,
  • główne wymiary samooceny – rozpoznawanie dzieci z zaniżonym, nieadekwatnym lub niestabilnym poczuciem własnej wartości,
  • metody i techniki sprzyjające kształtowaniu adekwatnej samooceny u uczniów.

21. Dojrzewanie nastolatka – trudny czas dla ucznia, rodzica i nauczyciela

Podczas szkolenia nauczyciele poznają charakterystykę etapu dojrzewania u nastolatków, nauczą się metod skutecznej komunikacji z uczniami oraz umiejętnej współpracy z rodzicami dziecka. 

Zakres szkolenia:

  • okres dojrzewania – zmiany na poziomie społecznym i rozwojowo-fizjologicznym,
  • techniki na skuteczną komunikację interpersonalną z nastolatkiem,
  • metody na efektywne rozwiązywanie problemów i wsparcie ucznia,
  • istota komunikacji szkoły z rodzicami nastolatka.

Zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub mailowego w celu złożenia zamówienia lub pytań:

503 600 159 / biuro.polskiecentrum@gmail.com